Inbjudan presskonferens 14 januari kl 12 om demokratiarbete

2014-01-13

Kille med filmkameraUnder tisdagen bjuder Demokratiberedningen in kommunstyrelsen, alla ordföranden och vice ordföranden i kommunens nämnder och styrelser och chefstjänstemän på kommunen till en temadag om demokratiutveckling, medborgardialog och beredningar. Talar gör speciellt inbjudna Lena Langlet från Sveriges Kommuner och Landsting, SKL.

Med anledning av detta bjuder Västerviks kommun också in till en pressträff där dagens deltagare berättar om syftet med arbetet och mer om innehållet i programmet. Deltar i presskonferensen gör bland andra Lena Langlet (SKL), Dan Nilsson (ordförande Kommunfullmäktige och Demokratiberedningen), Anna Hertzog (vice ordförande i Demokratiberedningen) och Harald Hjalmarsson (kommunstyrelsens ordförande).

• Vad: Pressträff om temadag demokratiarbetet
  • Dag: Tisdagen 14 januari.
  • Tid: Kl 12.00
  • Plats: Rådmannen, Kommunhuset, Fabriksgatan 21, Västervik

Välkommen!

Mer information hittar du i det inbjudningsbrev som skickades till de inbjudna politikerna och tjänstemännen (pdf 70 kB).

Sidan senast granskad den 13 januari 2014