Pressmeddelande: Dags att nominera till Föreningsgalan 2020

2020-01-09

Västerviks kommuns evenemang Föreningsgalan återkommer den 2 april 2020 och nu är det dags att nominera värdiga kandidater i de åtta kategorierna som kommer att prisas under galakvällen: Årets prestation, årets ungdomsprestation, årets förnyare, årets förening, årets föreningsdrivna evenemang, Västerviks kommuns Föreningsledarstipendium, Västerviks kommuns Kulturstipendium och Västerviks kommuns Stipendium till årets ideella samhällsutvecklare.

Nomineringarna sker digitalt på Västerviks kommuns webbplats fram till och med 14 februari. Därefter kommer finalister att presenteras i de fem första kategorierna under mars månad, innan vinnarna slutligen kommer att offentliggöras på Föreningsgalan på Västervik Resort torsdag 2 april. De tre sistnämnda stipendierna fattar kommunstyrelsen beslut om, övriga fem pristagare beslutas av en jury.

- Föreningsgalan som hölls 2018 var mycket uppskattad och lyckad. Vi kommer att fortsätta på det konceptet 2020 för att hylla kommunens ideella krafter. Föreningslivet bidrar i allra högsta grad till god livskvalitet för invånarna och för det vill vi uttrycka vår tacksamhet genom att arrangera den här galan, säger Malin Ohlsson, landsbygds- och skärgårdsutvecklare på Västerviks kommun och hon fortsätter:
- Nu vill vi ha in många nomineringar för att på bästa sätt kunna prisa det lokala engagemanget.

Det är även möjligt att redan nu anmäla sig till Föreningsgalan 2020, även det sker digitalt här på Västerviks kommuns webbplats. Både formuläret för nomineringar och anmälningar hittas enkelt på direktadressen www.vastervik.se/foreningsgalan

Har du frågor om Föreningsgalan 2020?

Kontakta gärna Anders Östlund, idrotts- och fritidsstrateg på Västerviks kommun, telefon 0490-25 55 20, anders.ostlund@vastervik.se, efter 13 januari då han är åter från semester,

Eller Johannes Löf, föreningslots på Västerviks kommun, på telefon 0490-25 51 03, johannes.lof@vastervik.se.

Sidan senast granskad den 9 januari 2020