Pressmeddelande 2022-03-03: Information med anledning av trafikolycka vid förskola i Loftahammar

2022-03-03

En personbil har under torsdagseftermiddagen kört in i väggen i förskolan Flundran i Loftahammar. Ingen person är skadad och byggnaden har inte någon strukturell skada som skapar ytterligare omedelbar fara.

Den inledande bedömningen är att det som skett är en olyckshändelse och att platsen inte är farlig att vistas på, säger Magnus Bengtsson, barn- och utbildningschef på Västerviks kommun.
Nu behöver byggnaden omgående repareras och vi behöver direkt ta upp en diskussion både internt och med andra parter om vilka åtgärder som vi behöver genomföra för att det här inte ska kunna hända igen.

Så som informationsläget ser ut just nu bedömer Västerviks kommun att det kommer att bedrivas förskoleverksamhet som vanligt i lokalerna fortsättningsvis.

Vårdnadshavare till elever på både förskolan Flundran och på grundskolan på Loftahammars skola är informerade om händelsen. Både medarbetare och elever som har befunnit sig på platsen kommer att erbjudas stöd från företagshälsovården eller centrala elevhälsan om det finns behov.

Sidan senast granskad den 3 mars 2022