Pressmeddelande 2021-12-06: Inställt eller framskjutet föräldramöte om hårdare ungdomsklimat på Västerviks Gymnasium

2021-12-06

Västerviks kommun har i samverkan med flera andra aktörer arrangerat fyra föräldramöten om ett hårdnande klimat bland kommunens unga runt om i kommunen under slutet av november och början av december. Serien av möten skulle ha avslutats med ett sista möte på onsdag 8 december på Västerviks Gymnasium, men nu har arrangerande arbetsgrupp beslutat att ställa in mötet – alternativt att skjuta fram det till någon gång i januari 2022.

Skälet är att det här mötet beräknas samla fler än 100 personer och även om vi kan kontrollera samtliga besökares vaccinationsstatus vill vi på Västerviks kommun inte riskera att öka smittspridningen av coronaviruset i samhället heller bland fullt vaccinerade i det här läget när smittan är på väg upp igen och nya restriktioner är på väg att införas, säger Ewa Myhrén, grundskolechef på Västerviks kommun.

Meddelande om eventuellt nytt datum kommer att publiceras så fort ett nytt datum beslutas.

De aktörer som har deltagit under de fem mötena:

Representanter från bland annat socialtjänst, elevhälsa, rektorer, fritidsgårdar, familjeenhet och räddningstjänst från Västerviks kommun, tillsammans med Polisen och psykiatrin och barn- och ungdomshälsovården Region Kalmar Län.

bild av inbjudan föräldramöten

Sidan senast granskad den 6 december 2021