Inbjudan presskonferens: Västerviks kommun och Länsstyrelsen informerar om nyanlända och ensamkommande barn och ungdomar

2014-11-28

På måndag 1 december klockan 12:15 inbjuder Västerviks kommun till en presskonferens i kommunhuset på Fabriksgatan 21 i Västervik för att tillsammans med Länsstyrelsen i Kalmar län berätta mer om nyanlända och ensamkommande barn och ungdomar.

Närvarande vid pressträffen kommer vara:

• Harald Hjalmarsson (M), kommunstyrelsens ordförande,
  • Tomas Kronståhl (S), kommunstyrelsens förste vice ordförande,.
  • Carl-Magnus Mårheden, kommundirektör,
  • Malin Almqvist, länsråd Länsstyrelsen i Kalmar län,
  • Beatrice Solhjort, integrationshandläggare, Länsstyrelsen i Kalmar län,
  • Jörgen Olsson, socialchef Västerviks kommun,
  • Elisabet Johansson, arbetsmarknadschef Västerviks kommun.

Vid presskonferensen blir det information om kommande avtal avseende nyanlända och ensamkommande barn och ungdomar, samt om det uppdrag som Kommunfullmäktige gett angående en kommunal integrationsstrategi.

• Dag: Måndag 1 december,
  • Tid: Klockan 12:15,
  • Plats: Kommunhuset, Fabriksgatan 21, Västervik, lokal: Lagmannen.

Välkommen!

Sidan senast granskad den 28 november 2014