Pressmeddelande: Jerry Engström, campuschef på Campus Västervik, utses till hedersdoktor av Högskolan Väst

2018-05-30

Under onsdagseftermiddagen meddelade Högskolan Väst i Trollhättan att Jerry Engström, campuschef på kommunala Campus Västervik kommer att utses till hedersdoktor. Den formella utnämningen sker 19 oktober vid en akademisk högtid, då Jerry Engström och Ingela Josefsson, professor i praktisk kunskap vid Södertörns Högskola båda utses till hedersdoktorer av Högskolan Väst.

Högskolan Väst skriver så här i ett pressmeddelande om Jerry Engström:
”Som drivande på Campus Västervik och initiativtagare till nya utvecklingsidéer står Jerry bakom mycket av framgången för Campus Västervik. Högskolan Väst och Campus Västervik har ett över 20 år långt samarbete kring decentraliserad utbildning som nu på senare år utvecklats till att innefatta även forskningssamverkan - bland annat genom en gemensam doktorand inom barn- och ungdomsforskning.”

Motiveringen till utnämningen lyder så här:
”Båda kandidaterna har en tydlig anknytning till Högskolan Väst samt har i hög grad främjat verksamheten genom betydande insatser, Ingela Josefson for forskningen och Jerry Engström for utbildningen.”

Högskolan Väst skriver så också så här om sina hedersdoktorpromovat:
”Att promovera hedersdoktorer är en gammal akademisk tradition. Den har varierat över tiden och bruket är idag inte reglerat men omgärdat av en ganska tydlig praxis. Hedersdoktorer vid Högskolan Väst utses för att hedra individer som gjort betydelsefulla insatser för högskolan. Prioritet ges för personer som bidragit till utvecklingen av högskolans profil Arbetsintegrerat Lärande.”

För mer information, kontakta gärna

Jerry Engström,

Campuschef Campus Västervik,
Mejl: jerry.engstrom@vastervik.se

Ladda ner en högupplöst pressbild på Jerry Engström som får användas fritt i samband med nyheten om utnämningen till hedersdoktor här (jpg 3 MB).

foto på Jerry Engström

Sidan senast granskad den 30 maj 2018