Vi använder kakor för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om våra webbkakor

Kontakt kring rekrytering

Om du har frågor om hur det är att arbeta i Västerviks kommun är du välkommen att kontakta någon av oss som jobbar på HR-avdelningen.

HR-specialist rekrytering

Johan Magnusson
0490-25 40 23
johan.magnusson@vastervik.se

Kommunens växel.
0490-25 40 00

kommun@vastervik.se

Västerviks kommun 
593 80 Västervik

Besöksadress: Fabriksgatan 21

Ansvarig nämnd

Kommunstyrelsen
593 80 Västervik

Besöksadress: Fabriksgatan 21

0490-25 40 00

kommunstyrelsen@vastervik.se

Ansvarig förvaltning

Kommunstyrelsens förvaltning
593 80 Västervik

Besöksadress: Fabriksgatan 21

0490-25 40 00

vasterviks.kommun@vastervik.se

Kontakta Västerviks kommun

Det här formuläret går till den allmänna e-postbrevlådan på ansvarig förvaltning.

Du väljer själv om du vill fylla i namn och e-post, men tänk på att du inte kan få något svar från oss om du lämnar de fälten tomma.

Västerviks kommun läser inkommande e-post varje arbetsdag. Har du ställt frågor i meddelandet återkommer vi till dig så snart som möjligt.

I princip blir all post till kommunen allmän handling. Det innebär bland annat att om allmänheten och massmedier begär att få ta del av innehållet i ditt meddelande har de normalt rätt att göra det.

Om du väljer att fylla i dina personuppgifter så kommer vi att spara och behandla dem för att kunna utföra våra tjänster och fullgöra våra skyldigheter gentemot dig. Vi tillämpar gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter.

Läs mer om hur Västerviks kommun behandlar personuppgifter här.

Dina arbetsuppgifter


Du kommer att ingå i ett team med trevliga kollegor, men till största del arbetar du självständigt med dina arbetsuppgifter. I rollen som administratör ingår bland annat följande:
  • Posthantering.
  • Skanna och registrera handlingar och ärenden.
  • Expediera handlingar och beslut.
  • Sköta utskick, bevakningar och kompletteringar.
  • Hantera debiteringsunderlag och fakturor.
  • Arkivarbete.
  • Utlämnande av handlingar.
  • Bistå handläggare och chefer inom kontoret.
  • Ge service och vägledning till medborgare och företagare
  • Behandla enklare data och statistik.

Din kompetens


Vi söker dig som har gymnasiekompetens och erfarenhet av administrativt arbete eller liknande arbetsuppgifter. Vi ser också att du har en mycket god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen som administratör behöver du vara serviceinriktad, stabil, strukturerad och självgående. Vi förutsätter att du har lätt för att samarbeta, är initiativtagande, öppen för förändringar och arbetar kvalitetsmedvetet. Du tycker att det är roligt att arbeta med administrativa uppgifter och ge service internt och externt.

Vi går mot ett allt mer digitalt arbetssätt. Därför är det viktigt att du är nyfiken och intresserad av att vara medskapare av och implementera digitala lösningar. Vi ser att du har kunskaper i förvaltningslag, kommunallag och offentlighet- och sekretesslag. Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift är ett krav.



Information

Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Du söker tjänsten genom att klicka på Sök jobbet nedan.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Arbetsgivare:

Miljö- och byggnadskontoret

Region:

Västervik

Anställningsform:

Visstid 1 år

Omfattning:

100%

Tillträde:

Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag:

2021-05-17

Kontaktpersoner:


Annonsen publicerades den 30 april 2021 av Frida Lönnbom

Information

Miljö-och byggnadskontoret är en mycket mångfasetterad och händelserik arbetsplats. Kontorets huvuduppdrag är att driva myndighetsärenden effektivt och rättssäkert inom ramen för plan- och bygglagen, miljöbalken och livsmedelslagstiftningen. Våra ärenden har många gånger påverkan på både nutid och framtid där långsiktigt hållbar användning av mark, vatten och fysisk miljö står i främsta rummet. Många kontakter sker med medborgare och företag i våra ärenden och förfrågningar. Hög kompetens, bra bemötande, service och vägledning är en viktig grund i verksamheten på miljö- och byggnadskontoret.

Vi söker nu en engagerad medarbetare till byggavdelningen.

Kontakt kring rekrytering

Om du har frågor om hur det är att arbeta i Västerviks kommun är du välkommen att kontakta någon av oss som jobbar på HR-avdelningen.

HR-specialist rekrytering

Johan Magnusson
0490-25 40 23
johan.magnusson@vastervik.se

Kommunens växel.
0490-25 40 00

kommun@vastervik.se

Västerviks kommun 
593 80 Västervik

Besöksadress: Fabriksgatan 21

Ansvarig nämnd

Kommunstyrelsen
593 80 Västervik

Besöksadress: Fabriksgatan 21

0490-25 40 00

kommunstyrelsen@vastervik.se

Ansvarig förvaltning

Kommunstyrelsens förvaltning
593 80 Västervik

Besöksadress: Fabriksgatan 21

0490-25 40 00

vasterviks.kommun@vastervik.se

Kontakta Västerviks kommun

Det här formuläret går till den allmänna e-postbrevlådan på ansvarig förvaltning.

Du väljer själv om du vill fylla i namn och e-post, men tänk på att du inte kan få något svar från oss om du lämnar de fälten tomma.

Västerviks kommun läser inkommande e-post varje arbetsdag. Har du ställt frågor i meddelandet återkommer vi till dig så snart som möjligt.

I princip blir all post till kommunen allmän handling. Det innebär bland annat att om allmänheten och massmedier begär att få ta del av innehållet i ditt meddelande har de normalt rätt att göra det.

Om du väljer att fylla i dina personuppgifter så kommer vi att spara och behandla dem för att kunna utföra våra tjänster och fullgöra våra skyldigheter gentemot dig. Vi tillämpar gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter.

Läs mer om hur Västerviks kommun behandlar personuppgifter här.