Vi använder kakor för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om våra webbkakor

Konsumentvägledning

Kontakta konsumentvägledaren

Västerviks kommun
Konsumentvägledaren
593 80 Västervik

Besöksadress

Återvändsgatan 13, OBS! Besök endast efter överenskommelse om tid.

Kontaktperson

Anna Öberg
konsument@vastervik.se 

Telefon

0490-25 40 50

Telefontider

Tisdagar klockan 09:00-12:00

Torsdagar klockan 10:00-12:00

När konsumentvägledningen är stängd har du möjlighet att vända dig till Hallå konsument med din fråga. De har telefonnummer: 0771-525 525.

Ansvarig förvaltning

Kommunstyrelsens förvaltning
593 80 Västervik

Besöksadress: Fabriksgatan 21

0490-25 40 00

kommun@vastervik.se

Ansvarig nämnd

Kommunstyrelsen
593 80 Västervik

Besöksadress: Fabriksgatan 21

0490-25 40 00

kommun@vastervik.se

Kontakta Västerviks kommun

Det här formuläret går till den allmänna e-postbrevlådan på ansvarig förvaltning.

Du väljer själv om du vill fylla i namn och e-post, men tänk på att du inte kan få något svar från oss om du lämnar de fälten tomma.

Västerviks kommun läser inkommande e-post varje arbetsdag. Har du ställt frågor i meddelandet återkommer vi till dig så snart som möjligt.

I princip blir all post till kommunen allmän handling. Det innebär bland annat att om allmänheten och massmedier begär att få ta del av innehållet i ditt meddelande har de normalt rätt att göra det.

Om du väljer att fylla i dina personuppgifter så kommer vi att spara och behandla dem för att kunna utföra våra tjänster och fullgöra våra skyldigheter gentemot dig. Vi tillämpar gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter.

Läs mer om hur Västerviks kommun behandlar personuppgifter här.

Du som köper en vara eller tjänst kallas konsument. Är du bosatt i Västerviks kommun kan du få råd i olika konsumentfrågor av konsumentvägledaren. Rådgivningen är gratis.

Till konsumentvägledaren kan du vända dig:

  • För att få råd före ditt köp.
  • För att få veta vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument.
  • För att få information om vilka regler och lagar som gäller för dig som konsument.
  • För att få information om hur du gör när du ska klaga.
  • För att få råd om vad du ska göra när du och ett företag inte är överens.
Sidan senast granskad den 15 maj 2020
Innehållsansvarig: Anna Öberg

Hallå konsument, konsumentverket

http://www.hallakonsument.se/

Vanliga frågor

Kontakta konsumentvägledaren

Västerviks kommun
Konsumentvägledaren
593 80 Västervik

Besöksadress

Återvändsgatan 13, OBS! Besök endast efter överenskommelse om tid.

Kontaktperson

Anna Öberg
konsument@vastervik.se 

Telefon

0490-25 40 50

Telefontider

Tisdagar klockan 09:00-12:00

Torsdagar klockan 10:00-12:00

När konsumentvägledningen är stängd har du möjlighet att vända dig till Hallå konsument med din fråga. De har telefonnummer: 0771-525 525.

Ansvarig förvaltning

Kommunstyrelsens förvaltning
593 80 Västervik

Besöksadress: Fabriksgatan 21

0490-25 40 00

kommun@vastervik.se

Ansvarig nämnd

Kommunstyrelsen
593 80 Västervik

Besöksadress: Fabriksgatan 21

0490-25 40 00

kommun@vastervik.se

Kontakta Västerviks kommun

Det här formuläret går till den allmänna e-postbrevlådan på ansvarig förvaltning.

Du väljer själv om du vill fylla i namn och e-post, men tänk på att du inte kan få något svar från oss om du lämnar de fälten tomma.

Västerviks kommun läser inkommande e-post varje arbetsdag. Har du ställt frågor i meddelandet återkommer vi till dig så snart som möjligt.

I princip blir all post till kommunen allmän handling. Det innebär bland annat att om allmänheten och massmedier begär att få ta del av innehållet i ditt meddelande har de normalt rätt att göra det.

Om du väljer att fylla i dina personuppgifter så kommer vi att spara och behandla dem för att kunna utföra våra tjänster och fullgöra våra skyldigheter gentemot dig. Vi tillämpar gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter.

Läs mer om hur Västerviks kommun behandlar personuppgifter här.