Vi använder kakor för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om våra webbkakor

Nya e-tjänster för att söka stöd och hjälp från utredningsenheten

Kontakt

Postadress

Västerviks kommun 
593 80 Västervik

Besöksadress

Fabriksgatan 21

Telefon

0490-25 40 00

E-post

kommun@vastervik.se

Kontakta Västerviks kommun

Det här formuläret går till den allmänna e-postbrevlådan på ansvarig förvaltning.

Du väljer själv om du vill fylla i namn och e-post, men tänk på att du inte kan få något svar från oss om du lämnar de fälten tomma.

Västerviks kommun läser inkommande e-post varje arbetsdag. Har du ställt frågor i meddelandet återkommer vi till dig så snart som möjligt.

I princip blir all post till kommunen allmän handling. Det innebär bland annat att om allmänheten och massmedier begär att få ta del av innehållet i ditt meddelande har de normalt rätt att göra det.

Om du väljer att fylla i dina personuppgifter så kommer vi att spara och behandla dem för att kunna utföra våra tjänster och fullgöra våra skyldigheter gentemot dig. Vi tillämpar gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter.

Läs mer om hur Västerviks kommun behandlar personuppgifter här.

2021-01-25

Nu finns det en ny e-tjänst där du på ett enkelt och säkert sätt kan söka stöd och hjälp hos utredningsenheten för äldre och funktionsnedsatta.

Du hittar tjänsten i vår e-tjänstportal: minasidor.vastervik.se

Genom den nya e-tjänsten kan du ansöka om insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).

Även du som är vårdnadshavare, god man, förvaltare eller fullmaktshavare kan ansöka om insatser till någon annan. Den som ansöker via e-tjänsten behöver ha e-legitimation. Den som saknar e-legitimation kan hämta en pdf i e-tjänstportalen, fylla i den digitalt, skriva ut den och skicka in den via brev till utredningsenheten.

E-tjänsten är ett säkert och smidigt sätt att lämna din ansökan helt digitalt, var och när du vill. Tjänsten uppfyller kraven på sekretess och säkerhet och är ytterligare ett sätt för att ansöka om stöd och hjälp från utredningsenheten för äldre och funktionsnedsatta. Det går fortfarande bra att ansöka muntligt eller via brev.

Ansök via e-tjänstportalen

Du skickar in din ansökan via vår e-tjänstportal. För att logga in måste du legitimera dig med e-legitimation.

Genom att skicka in din ansökan digitalt kan du följa ditt ärende på ett nytt sätt. Du kan när som helst logga in och se status för ditt ärende under ”mina sidor”. Eventuella kompletteringar eller andra tillägg till din ansökan sköter du och din handläggare smidigt genom e-tjänsten.

Har du frågor?

Har du frågor eller funderingar kring något i e-tjänsten eller kring ansökan till utredningsenheten så är du välkommen att höra av dig till utredningsenhetens telefonmottagning måndag-fredag 10.00-12.00 på telefon 0490-25 50 51 eller via mejl utredningsenheten@vastervik.se.

Kontakt

Postadress

Västerviks kommun 
593 80 Västervik

Besöksadress

Fabriksgatan 21

Telefon

0490-25 40 00

E-post

kommun@vastervik.se

Kontakta Västerviks kommun

Det här formuläret går till den allmänna e-postbrevlådan på ansvarig förvaltning.

Du väljer själv om du vill fylla i namn och e-post, men tänk på att du inte kan få något svar från oss om du lämnar de fälten tomma.

Västerviks kommun läser inkommande e-post varje arbetsdag. Har du ställt frågor i meddelandet återkommer vi till dig så snart som möjligt.

I princip blir all post till kommunen allmän handling. Det innebär bland annat att om allmänheten och massmedier begär att få ta del av innehållet i ditt meddelande har de normalt rätt att göra det.

Om du väljer att fylla i dina personuppgifter så kommer vi att spara och behandla dem för att kunna utföra våra tjänster och fullgöra våra skyldigheter gentemot dig. Vi tillämpar gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter.

Läs mer om hur Västerviks kommun behandlar personuppgifter här.