Vi skulle vilja använda statistikkakor i syfte att löpande förbättra webbplatsen. Godkänner du det? Du kan när som helst ändra ditt val.

Så mäter vi kvalitet i verksamheten

Campus Västervik ska använda följande underlag för att mäta kvaliteten i verksamheten:

  • Genomströmning och prestationsgrad
  • Utbud
    • Referenslitteratur
    • Utbildningar (hur väl utbildningsutbudet stämmer ihop med behovsinventering)
    • FoU-projekt (hur många och vilka målgrupper når vi genom aktiviteter och projekt samt hur väl stämmer aktiviteter överens med behovsinventeringen)
  • Målgruppsenkät till:
    • Studenter vid uppstart, examen och studiemiljö. Enkäterna mäter hur väl vi når ut med utbildningsutbud, studiemiljön och kontakt med arbetsgivare i kommunen
    • Deltagare i olika kunskapshöjande aktiviteter, så som exempelvis seminarium eller föreläsning
    • Samverkansparter i forskning och/eller utbildning
    • Gäster som bland annat hyr lokaler
  • Idélådan (förbättringsförslag från studenter)
  • Medarbetarundersökning
    • Kommunövergripande medarbetarenkät genomförs varje jämnt år
    • Enhetsövergripande psykosocial arbetsmiljöenkät genomförs varje ojämnt år
  • Återkoppling från samarbetspartner
    • Uppföljningsmöten
    • Löpande dialog
  • Återkoppling från uppdragsgivaren Västerviks kommun
Sidan senast granskad den 2 maj 2024