Vi skulle vilja använda statistikkakor i syfte att löpande förbättra webbplatsen. Godkänner du det? Du kan när som helst ändra ditt val.

Så mäter vi kvalitet i verksamheten

Campus Västervik ska använda följande underlag för att mäta kvaliteten i verksamheten:

  • Genomströmning och prestationsgrad
  • Utbud
  • Referenslitteratur
  • Utbildningar (hur väl utbildningsutbudet stämmer ihop med behovsinventering)
  • FoU-projekt (hur många och vilka målgrupper når vi genom aktiviteter och projekt samt hur väl stämmer aktiviteter överens med behovsinventeringen)
  • Målgruppsenkät till:
    • Studenter, för att fråga om deras upplevelse av bland annat tillgänglighet och trivsel
    • Deltagare i olika kunskapshöjande aktiviteter, så som exempelvis ledarskapsakademin, seminarium eller föreläsning
    • Samverkansparter i forskning och/eller utbildning
    • Gäster som bland annat hyr lokaler
    • Verksamheter som tar emot VFU/LIA-studenter
  • Idélådan (förbättringsförslag från studenter)
  • Medarbetarundersökning
    • Kommunövergripande medarbetarenkät genomförs varje jämnt år
    • Enhetsövergripande psykosocial arbetsmiljöenkät genomförs varje ojämnt år
  • Återkoppling från samarbetspartner
    • Uppföljningsmöten
    • Löpande dialog
  • Återkoppling från uppdragsgivaren Västerviks kommun
Sidan senast granskad den 2 maj 2024