Upphandlingsskola: Kommunen som kund – En strategisk möjlighet
Har du någon gång funderat över att bli leverantör till en kommun? I så fall är Upphandlingsskolan rätt utbildning för dig!
I Sverige gör den offentliga sektorn inköp till ett värde av cirka 800 miljarder varje år. Det handlar om allt från vardagliga varor som kontorsmaterial och livsmedel till avancerade IT-tjänster.
De företag som säljer varorna och tjänsterna har därmed en viktig roll i att få skola, äldrevård och all annan kommunal verksamhet att fungera väl.
Men frågan kvarstår: Hur man blir leverantör till kommunen?
Vi vill bjuda in dig till en upphandlingsskola där vi berättar mer om regelverk, delar med oss av tips och ger dig en praktisk genomgång i hur du lämnar anbud. Vi kommer bland annat gå igenom:
- Allmän info om offentlig upphandling
- Introduktion till hur anbud lämnas samt tips vad man bör tänka på
Datum: Utbildningen består av två tillfällen, den 19 september och 24 oktober
Tid: 16.00-18.00
Plats: Digitalt, länk mejlas ut några dagar innan utbildning
Pris: Kostnadsfritt
Anmälan
Anmäl dig genom att mejla ditt namn, vilket företag du representerar, branschtillhörighet, ditt telefonnummer och din mejladress till naringsliv@vastervik.se