Vi skulle vilja använda statistikkakor i syfte att löpande förbättra webbplatsen. Godkänner du det? Du kan när som helst ändra ditt val.

Upphandlingsskola: Kommunen som kund – En strategisk möjlighet

Har du någon gång funderat över att bli leverantör till en kommun? I så fall är Upphandlingsskolan rätt utbildning för dig!

I Sverige gör den offentliga sektorn inköp till ett värde av cirka 800 miljarder varje år. Det handlar om allt från vardagliga varor som kontorsmaterial och livsmedel till avancerade IT-tjänster.

De företag som säljer varorna och tjänsterna har därmed en viktig roll i att få skola, äldrevård och all annan kommunal verksamhet att fungera väl.

Men frågan kvarstår: Hur man blir leverantör till kommunen?

Vi vill bjuda in dig till en upphandlingsskola där vi berättar mer om regelverk, delar med oss av tips och ger dig en praktisk genomgång i hur du lämnar anbud. Vi kommer bland annat gå igenom:

  • Allmän info om offentlig upphandling
  • Introduktion till hur anbud lämnas samt tips vad man bör tänka på

Datum: 19 september och 24 oktober
Tid: 16.00-18.00
Plats: Digitalt, länk skickas när du anmäler dig
Pris: Kostnadsfritt

Anmälan görs till naringsliv@vastervik.se

Bild med information om anbudsskolan/upphandlingsskolan!

Sidan senast granskad den 19 december 2023