Pressmeddelande: Inspiratören Micke Gunnarsson föreläser i Västervik

Micke GunnarssonDet handlar om våra barn, relationer, prestation och en tid i snabb förändring.

Våra barn är vår framtid. Hur påverkas vi som vuxna, föräldrar, arbetsgivare, lärare eller pedagoger när våra barn mer eller mindre föds med digitala navelsträngar? Hur kan vi möta barnen i deras bygge av självkänsla? Känner barnen att skolan är till för dem? Hur hanterar vi vår egen förvirring inför internet och ny teknik?

Micke Gunnarsson bloggar och är grundare till kampanjen Varenda unges rätt till MVG. Han är också författare till boken Det är bara de som bestämt sig för vart de ska som kan gå vilse.

Tidigare har han bland annat startat IT-bolag, arbetat som lärare, medverkat i teaterensemble, grundlagt en gymnasieutbildning, arbetat som mediepedagog och ingått i forskningsprojekt om mobbing och digitala medier.

Måndagen den 6 februari föreläser Micke Gunnarsson två gånger i Västerviks gymnasiums aula. Klockan 14.30 är det en föreläsning för lärare och andra pedagoger. Klockan 18.30 är alla föräldrar välkomna.

Sidan senast granskad den 27 januari 2017