Pressmeddelande 2024-03-20: Föreläsning med Atilla Yoldas 26 mars för föreningsledare, föräldrar och andra som arbetar med unga

2024-03-20

RF-SISU Småland och Västerviks kommun bjuder in till föreläsning med Atilla Yoldas tisdag 26 mars i aulan på Västerviks Gymnasium i Västervik.

Atilla Yoldas är en prisad och nationellt uppmärksammad journalist, aktivist och bloggare som har sina hjärtefrågor inom antirasism, jämställdhet, demokrati och att motverka destruktiva machonormer, säger Hanna Torstensson på socialförvaltningen på Västerviks kommun, en av föreläsningens arrangörer. Hon fortsätter:
Den här föreläsningen vänder sig till bland annat föreningsledare och andra som arbetar med unga och bygger på Atillas personliga erfarenheter av att växa upp med psykisk ohälsa i tystnad. Atilla Yoldas kombinerar personliga berättelser och forskning om psykiska hälsa för att erbjuda insikter och verktyg.

Innehållet i Atillas föreläsningar är anpassningsbart, med övningar och praktiska råd, och riktar sig till att förebygga och hantera psykisk ohälsa bland unga.

• Vad: Föreläsning om psykisk ohälsa bland unga med Atilla Yoldas
  • Dag: Tisdag 26 mars
  • Tid: 18:30-20:00
  • Plats: Västerviks Gymnasium, aulan
  • Målgrupp: Föräldrar och idrottsorganisationer som arbetar med barn och ungdomar på olika sätt
  • Kostnad: Föreläsningen är kostnadsfri
  • Förtäring: Arrangörerna bjuder på enkel fika i paus!
  • Anmälan: Följ denna länk för att hitta anmälningsformuläret
  • Återbud: Alla eventuella återbud lämnas till RF-SISU Småland, 036-34 54 29 eller lena.moberg@rfsisu.se

Välkommen!

Vi har fått relativt många anmälningar till föreläsningen redan, men då vi har tillgång till en stor lokal och eftersom vi vet att det här är ett ämne som engagerar många och att Atilla är en mycket uppskattad föreläsare så förlänger vi anmälningstiden till söndag 24 mars och hoppas att ännu fler anmäler sig, säger Hanna Torstensson avslutande.

Fakta om Atilla Yoldas:

Atilla Yoldas föddes 1993 i Norrköping och är en svensk journalist och författare som är känd för sina föreläsningar om sociala frågor. Han är verksam som reporter och krönikör på Expressen och som föreläsare, debattör och författare med fokus på antirasism, jämställdhetsfrågor och motstånd mot machokultur. Läs mer på www.atillayoldas.se

Fakta om RF-SUSU:

RF-SISU Småland är Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas regionala organisation, som utvecklar och stödjer idrotten i Småland. Läs mer på www.rfsisu.se/distrikt/smaland

Sidan senast granskad den 20 mars 2024