Pressmeddelande 2023-08-02: Informationsmöten inför livsmedelsupphandling ska göra det lättare för mindre företag att delta

2023-08-02

Kommunerna i norra Kalmar län kommer under hösten 2023 att annonsera flera upphandlingar inom livsmedelsområdet för att underlätta för mindre företag i branschen att lämna anbud.

Livsmedelsföretag som är intresserade av att lämna anbud till kommunerna Västervik, Vimmerby, Oskarshamn, Mönsterås, Högsby och Hultsfred är välkomna till dialogmöte för mer information och möjlighet att ställa frågor.

- Ta chansen och kom oavsett om du har tidigare erfarenhet av att svara på offentliga upphandlingar eller inte, säger Gina Svensson, kostchef i Västerviks kommun och hon berättar vidare:
- Vi handlar upp livsmedel för närmare 40 miljoner kronor årligen bara i Västerviks kommun och i hela upphandlingsregionen tillsammans med de övriga fem kommunerna är summan 100 miljoner kronor. Det här är bra möjligheter till riktigt bra affärer för alla leverantörer av livsmedel av hög kvalitet till rätt pris.

Informationsmöten

• Tisdag 5 september i Vimmerby klockan 17.30-19.00
    (Plats: Vimmerby Lärcenter, Focuslokalen, Lögstadsgatan 5)
  • Onsdag 6 september i Oskarshamn klockan 17.30-19.00